Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen.

Het spijt ons dat een artikel, de webshop of onze service niet aan je eisen voldoet. Neem direct even contact op met ons op, dan overleggen we samen hoe dit het best opgelost kan worden. 


Wat goed is, om te weten is dat je tot 14 dagen na ontvangst van de bestelling de tijd hebt om deze te controleren op eventuele defecten en juistheid. Na deze periode is de koop gesloten. 


Vanaf het moment dat je de bestelling hebt ontvangen, heb je 6 maanden garantie op de kleding, mits deze deugdelijk is gebruikt. Is dit allemaal niet van toepassing en twijfel je? Neem dan sowieso contact met ons op.


Wanneer wij merken dat een artikel afwijkend valt qua maat, proberen we dat zo duidelijk mogelijk aan te geven bij de artikelomschrijving.

Raadpleeg altijd het matentabel bij de artikel of neem bij twijfel contact met ons op. Heb je overhoop toch de verkeerde maat besteld? Geen probleem je kunt bij ons je artikelen tot 14 dagen na ontvangst ruilen.

De voorraad op de website is gekoppeld aan de échte voorraad in ons magazijn dus wanneer de door jou gewenste maat niet meer beschikbaar is op de website betekent dit dat deze momenteel niet meer te bestellen is.

Het kan echter zijn dat het artikel weer beschikbaar komt, bijvoorbeeld door een geannuleerde bestelling. Daarom kun je op de artikelpagina je emailadres achterlaten waardoor je automatisch een mailtje krijgt wanneer het artikel in de gewenste maat weer voorradig is.

Ondanks dat onze leveranciers en wij alles in het werk stellen om te zorgen dat je helemaal tevreden bent over de door jou bestelde artikelen, kan het helaas voorkomen dat een artikel een defect vertoont.

Het is goed om te weten dat, vanaf het moment dat je de bestelling hebt ontvangen, je wettelijke garantie op de kleding hebt, mits deze deugdelijk is gebruikt. Vertoont een artikel binnen deze termijn een gebrek, neem dan direct even contact op met ons, dan overleggen we samen hoe dit het best opgelost kan worden.

Dus wanneer het product binnen deze wettelijke garantietermijn niet voldoet aan wat je ervan mag verwachten, zullen wij zorgen voor herstel of vervanging (indien redelijkerwijs mogelijk) of lossen we het op een andere manier op, zolang beide partijen tevreden zijn.

Wanneer je het bestelproces volledig hebt doorlopen, wordt er automatisch een bevestiging van de bestelling per mail naar je verzonden. Wanneer je deze na een kwartier nog niet hebt ontvangen, neem dan even contact met ons op, dan kunnen we kijken waar het is misgegaan.

Bestellen is eigenlijk heel simpel. Wanneer je klaar bent om de bestelling af te ronden, dan klik je rechtsboven op de winkelwagen en dan 'winkelwagen bekijken' en vervolgens ‘doorgaan naar kassa’. Het bestelproces wijst zich vanzelf.


Stuit je op een probleem bij het bestellen of betalen, laat het ons dan direct even weten via het 'hulp nodig' icoontje rechtsonder aan je scherm.


Wanneer je nog geen mailtje hebt ontvangen dat je bestelling is verstuurd, is het meestal nog mogelijk om wijzigingen aan te brengen in de order, óf deze even apart te houden zodat er een tweede order aan toegevoegd kan worden. Wij proberen de betaalde bestellingen zo snel mogelijk te versturen, dus wanneer je iets wilt wijzigen in de order neem dan zo snel mogelijk contact met ons op

Indien de bestelling nog niet is verzonden, is het geen enkel probleem om de bestelling te annuleren. Zelfs als deze al betaald is (en dus nog niet verzonden), is het mogelijk de bestelling te annuleren. Wij storten dan het volledige bedrag zo snel mogelijk aan je terug. Neem hiervoor contact met ons op

Dat is geen probleem! Op dit moment versturen wij alleen naar België. Woon je in een ander land, dan kun je even contact met ons opnemen zodat wij kunnen bekijken of het mogelijk is om een bestelling naar je te versturen en tegen welke verzendkosten. De verzending naar het buitenland is altijd traceerbaar en de verantwoording van de verzending ligt bij Ilaya kids. De levertijd naar het buitenland is circa 2-6 werkdagen.

Om een bestelling te plaatsen is het uiteraard niet verplicht om een account aan te maken. Doe je dit wel, dan profiteer je van de volgende voordelen:

- Persoonlijke gegevens zoals naam en adres worden automatisch ingevuld door in te loggen en zo versnel je het bestelproces.

- Je kunt artikelen toevoegen aan je verlanglijstje.

- Je kunt de status van je bestelling(en) volgen.


Ruilen of retourneren is geen enkel probleem! Ben je niet 100% tevreden, dan kun je binnen 14 dagen ná ontvangst van de bestelling beslissen of je één (of meerdere) artikel(en) wilt terugsturen.

Je kunt je retour aanmelden via het contactformulier. Op deze pagina kun je ook het retoursadres terug vinden. Houd bij het terugsturen rekening met het volgende:

- De artikelen moeten in de originele staat teruggestuurd worden (niet gedragen en volledig schoon), dus

inclusief aangehecht artikelkaartje (tenzij deze voor

het beoordelen van het artikel in de weg zit; stuur

deze wel altijd mee terug).

- Zorg er ook voor dat het geheel goed verpakt is zodat het niet kan beschadigen tijdens het transport. Is het product beschadigd, dan kunnen we er kosten voor in

rekening brengen.

- De kosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de klant.


Terug te storten bedragen worden zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na het aanmelden van je retourzending (of herroepen van je bestelling) naar je teruggestort of op de factuur verrekend bij achteraf betalen (wij mogen wachten met terugbetalen totdat de artikelen retour zijn ontvangen).

Retourneer je de hele bestelling, dan storten wij de aankoopwaarde inclusief de bezorgkosten terug. Terugstortingen worden altijd uitgevoerd op dezelfde wijze als waarmee de order door jou is betaald.

Bij Ilaya Kids bieden wij de volgende betaalmogelijkheden: 


- iDEAL

- klarna (achteraf betalen) - Overboeking - MasterCard of VISA - PayPal - MisterCash (België)

Betalingen gaan via de betaalkassa van MultiSafePay. Dit betrouwbare en SSL-beveiligde kassasysteem voldoet aan de hoogste veiligheidsnorm voor betalingsverkeer (PCI-DSS).

Binnen Nederland vragen wij een bijdrage in de verzendkosten van €6,75. Bij besteding van minimaal € 75,- is de verzending gratis.

Voor België bedragen de verzendkosten € 6,95. Ook voor belgië geldt dat verzending gratis is bij besteding van minimaal € 75,-. Voor verzending naar overige landen kun je het beste even vóór het bestellen contact opnemen met onze klantenservice.

Wij streven ernaar om alle bestellingen die op werkdagen vóór 12:00 zijn geplaatst én betaald, dezelfde dag nog te versturen. 

Heb je hierna of tijdens het weekend een bestelling geplaatst, dan wordt deze de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen en verstuurd. 

Wij versturen je bestelling binnen Nederland met PostNL en wanneer dat is gebeurd krijg je van ons een verzendbevestiging met alvast een track&trace-link.

Zo kun je na 22:00 op de dag van verzending je bestelling volgen en heb je duidelijk zicht op de afleverroute. 

Bestellingen die naar het buitenland verzonden worden hebben een levertijd van circa 2-6 werkdagen. Ook deze bestellingen kun je traceren via de link in de verzendbevestigingsmail.

De gevraagde persoonlijke gegevens worden opgenomen in het klantenbestand van Ilaya Kids en worden voornamelijk gebruikt voor het uitvoeren van de overeenkomst/bestelling, en het voeren van een verantwoord klantenbeheer, risicobeheer en eventuele marketingdoeleinden.

Je gegevens zullen nooit aan derden worden verstrekt of verkocht. Je hebt altijd recht op inzage en correctie van je gegevens in ons bestand. Uiteraard kun je de gegevens zelf in je account wijzigen.